Navigation Menu

MİDİLLİ GEZİSİ - 4.BÖLÜM

Adadaki son günümüz, 4 gün boyunca burada çok eğlendik ve huzur dolu olarak da geri dönüyoruz. Gelmeden önce okuduğum bazı bloglarda Türk düşmanlığı olduğu yazıyordu
ve açıkçası bu beni bayağı bir endişelendirmişti.
  1. MİDİLLİ GEZİSİ - 1.BÖLÜM
  2. MİDİLLİ GEZİSİ - 2.BÖLÜM
  3. MİDİLLİ GEZİSİ - 3.BÖLÜM
Ya bize denk gelmedi ya da artık böyle bir şey kalmamış. Türk olduğumuzu anlayan herkesin suratına kocaman bir gülümseme yerleşiyor ve bildiği bütün Türkçe kelimeleri sıralamaya başlıyor.

Molivos'ta yürürken konuşmamızı duyan bir bayan yanımıza gelip "Siz Türksünüz, babam çok sever sizi" diye uzunca bir konuşma yaptı. Restoranların camında mutlaka sizi mutlu edecek bir söz var ya da mesela en görülecek yerlerde "İzmir Fuarına katılma belgesi" var. Kimle karşılaşsanız ya büyükbabası ya da onun da babası Türkiye'den gelmiş.

Ben şahsen insanlarını sevdim, eğlenmek, dinlenmek, yemek, içmek; hayat mottoları. Tam tatillik bir yer anlayacağınız.

Son günümüzde sabah erkenden kalkıyoruz, kahvaltı yapmak için sevimli kedilerinin bulunduğu salona iniyoruz. Çeşit bol gibi fakat ben pek yiyecek bir şey bulamıyorum açıkçası. Bir parça kek, biraz çay, kurabiye falan tamamdır. Zaten Türkiye dışında domatesli-peynirli mükellef bir kahvaltı sofrası hayal arkadaşlar.

Kahvaltıda kek, kurabiye yada müsli tarzı şeyler var genelde. Açık büfedeki salamlarla kediciği besleyerek eğleniyoruz. Gayet tombiş ve bakımlı bir arkadaş.

Güleryüzlü personeli olan keyifli otelimizden ayrılık vakti geldi. Bavullar arabaya yerleşti. İstikamet Skala Sikaminias.

Ama önce Molivos'ta son bir tur atıyoruz. Turist treni geziyor müzikler eşliğinde ana caddede.

Gitmek için 2 yol mevcut, biri nispeten daha iyi fakat biraz daha uzun, diğeri; kısa, haritada silik bir çizgi olarak gösterilen ve deniz manzaralı.

Halt etmiş insanlar olarak kısa ve deniz manzaralıyı tercih ediyoruz. Şunu bilmeliyiz ki adada ana yollardan şaşmamak lazımmış.

Kaleye gider gibi yapıp Eftalou ya oradan da dağın kenarındaki yola geliyoruz, önümüzdeki araç zınk diye duruyor. Korna falan, en son içindeki sürücü kadın inip yanımıza geliyor, sevgili Avrupa Birliği vatandaşı teyzemin gözü kesmemiş bizden destek almak istiyor. E biz de turistiz teyzecim.

Arabaya binip aralarında fikir birliğine varıp geri dönüyorlar. Biz de bol geyik yapıyoruz; "bunlar böyle asfalt görmeyince korkarlar, nerdeee Akdeniz insanının cesareti..vs"

Yolu zıplaya zıplaya ve 10 km ile gidip, üzerine yağmur da yağmaya başlayınca tüm sözlerimizi yutuyoruz elbette :) O an en büyük korkularımız, ya yağmur daha hızlanır yollar çamur olursa ve tek arabalık yolda karşıdan da başka araba gelirse!

Tabii bizim kadar saf başka turist  olmadığından yolda tekiz, artizzz gençlik. Arada süt taşıyan arazi araçları var o kadar. Allahtan o daracık yolda yağmur hafif çiseliyor sadece, biz de yürüme hızında varıyoruz şirin mi şirin; Skala Sikaminias'a.

Bu arada adada en çok hayvanı bu yolda gördüm bunu da belirtmek isterim.

Midilli'ye gelen çoğu insanın favorisi burası. Ege kıyılarında yaşayan her insanın tanıdığı bir yere mutlaka benziyordur. Mesela Eski Foça'nın minyatürük bir kopyası bence :)

Türkiye'den balıkçımız Kayhan Usta'nın baklavası elimizde, kilisenin yanındaki balık restoranındaki ustaya vereceğiz.

Restorana girmemizle ağır bir koku karşılıyor bizi, içeride durmak zor. Paketin üzerindeki ismi gösteriyoruz, pek samimiyet görmüyoruz açıkçası, tanımıyoruz vs gibi bir şeyler söylüyorlar.

Karşıdaki diğer restorana sorunca ise az önce gittiğimiz yeri işaret ediyor.

Hadi bi cesaret daha deyip şansımızı tekrardan deniyoruz. Bu defa başka birine sorunca  ustanın oradan ayrıldığını söylüyor. E biz de ne yapalım "o zaman siz afiyetle yiyin bari" diye onlara bırakıyoruz Fıstık'ın enfes baklavasını.

Bir şeyler atıştırmak niyetindeyiz fakat bu soğuk adamların restoranında olmaz. Ufacık sahilinde turlarken şirin bir papağan görüyoruz. Tamamdır burayı sevdik. Denize sırtımı dönüp papağanı seyrediyorum gülüyor sahipleri.

Böyle tatlı durduğuna bakmayın, elinizi uzattığınızda pek sakin durmuyor. Bir ara huysuzlanıp tabağını yere atıyor, cıyak cıyak bağırıyor. Anladık tamam oranın kralı sensin.

Waffle yemek istiyorum, siparişi verirken, Türkiye'de olduğu gibi çikolata, meyve, dondurma karışık istiyorum. Acaip şaşırıyorlar, buralarda ayrı ayrı yiyeceksin, karışık garip karşılanıyor. Afiyetle mideye indiriyorum, gerçekten lezzetli.

Yanındaki şirin hediyelik eşya dükkanına giriyoruz. Ucu zeytinli gümüş bu kolyeye bayılıyorum. Fiyat yine pahalı (55 Euro), oraların çok ünlü bir sanatçısının tasarımıymış, 500 defa anlatıyor. Sevgili kocam pazarlık yapıyor da 120 TL ye alıyoruz, gümüş bir kolye için yine de çok bence.

Şirin şeyler var içeride.

Yola çıkma vakti geldi, burası gidilebilecek huzurlu bir yer ama nerrrde benim vatanımdaki güzellikler...

Kalmak isterseniz burada 15 Euro'ya otel varmış, hediyelik eşya bakarken yanımıza yaklaşan Türk arkadaş anlattı. Aklınızda bulunsun.

Bir daha ana yoldan sapmamaya yemin ederek Mandamados'a doğru yol alıyoruz. Burası peyniri ile meşhur. Molivos'ta şarabın yanında yediğimiz enfes peynirden bulma niyetindeyiz. Fakat atladığımız bir konu var bugün pazar bu yüzden mandıralar hep kapalı. Peynir satan ufak bir dükkan bulup, giriyoruz, satıcı  dil konusunda sıkıntılı. Tattığımız peynir bizi pek açmıyor.

Kilisenin karşısındaki cafede oturan papaz amca bir hayli ilginç geliyor.

Alacağımız peynirin adını bilmiyoruz menüde; "Oil Cheese" diyordu. Ufak bir restorana soruyoruz bizi bakkala yönlendiriyor. Buzdolabındaki yuvarlak peynirleri görünce hepimiz kapışıyoruz. Peynirin adı; Ladotiri'ymiş, yani inşallah odur :)

Kesip direkt yiyebileceğiniz gibi özellikle zeytinyağında kızartınca enfes oluyor aklınızda olsun.

Burada her şey Uzo'lu, şekerler bile  :)

Kıyı kıyı merkeze doğru ilerliyoruz, hava sıcak olsa muhteşem koylardan birinde mola vermek süper olacaktı.

Mytilene'de gümrüğün kapısının dışına park ediyoruz, kiralama şirketini arıyoruz yarım saate gelecek, elimizde bavullarla dolaşmak hoş olmayacağı için, hemen limanın karşısındaki Jale Turun ofisine bırakıyoruz. Sağolsunlar güleryüzle karşılıyorlar ricamızı.

Karnımız aç, hafif yağmur çiseliyor hala. Şimdi ben kafaya koymuşum meşhur Kalderimi Restorana gideceğim. Bizim balıktan bıkmış Elif ve Metin'i nasıl ikna ederim bilmiyorum ama yemeden de gitmem abi :)

Belki başka yenebilecek şeyler de vardır diye gidiyoruz.

Merkezde cafelerin orada sulu yemek bile servis eden restoran var ama bana çok basit geldi, Buralara has bir restoran arıyorum ben, Kalderimi tam da istediğim gibi.

Sahil yolunda taksi duraklarının oradan iç kısma giriyorsunuz, köşede bir pastane göreceksiniz, onun önünden sola giderseniz, sokak arasında kalıyor.

Metin arabayı teslim edip de geliyor yanımıza, pastaneye sormuş adresi, o da pek dili olmadığından elleriyle işaret ederek Eftalya eftalya, hıh eftalya diye anlatmış, hala gülüyoruz :)

Pastane demişken mutlaka girip göz banyosu yapmalısınız :) Çok leziz gözüküyor her şey :)

Yaprak sarması söylüyoruz, en sonunda yiyebileceğimiz kabak çiçeği kızartması da elbette. Bunun yanında ben dana pirzola istiyorum. Ama gelen şeye; dinozor pirzolası demek daha doğru bence :)

Ya tamam yiyorum canım ve sevgilinin kilo ve iştah esprilerine de maruz kalıyorum ama insan işi değildi haberiniz olsun.

Bu arada yerdeki kuşa ekmek atıyoruz, bir anda ortalık cümbüş yerine dönüyor. Hani ışığı gören gelmiş denir ya o hesap. Arkadaş nasıl bir iletişim ağınız var sizin böyle.

Sevgilim tavuk, Elif köfte sipariş ediyorlar;

Yemekler bitince değerlendirme kısmına geçiyoruz, burada balık yememek kötü fikir çünkü et bizim ülkemizden başarılı değil. Fakat yediğimiz sarmanın tadı hala damağımda. Üzerine yoğun kıvamlı bir sos dökmüşler hafif ekşi müthiş lezzetliydi.

Kabak çiçeği kızartması ise enfesti, içinde peynir var, kızartılıyor, of of offff

Oh be karnımız doydu, bir daha Midilli'ye geldiğimde ilk durak bu restoran olacak. Hiç tereddüt etmeye gerek yok. Yediklerimiz için hesap; 38 Euro

Wc si biraz ufak ve kadın erkek, karışık, ben neden bilmiyorum ama daha özenli ve güzel olmasını bekliyormuşum demek ki, hayal kırıklığına uğradım :)

Pazar günü ama merkezde her yer açık, liman ile cafeler arasında güzel bir dükkan buluyoruz. Hediyelik her şey var. Biz şarap, süslü sabun, magnet vs alıyoruz. Hiç Molivos'ta falan o kadar çok para verip üzülmeye gerek yok. Ne arasanız var burada. Tatilini yap, en son buradan al hediyelerini, git.

Feribot saatine kadar sürekli full dolu olan sahildeki Monkey Cafe'ye oturuyoruz. Her yer genç dolu.

Elif yine her zamanki gibi filtre kahvesini söylüyor, ben çay, sevgilim cappuccino istiyoruz. Midilli değerlendirmeleri, etraftaki hatunların neler giydikleri, yan masanın konuşma kritiği derken zaman çabucak geçiveriyor.

Masaya yine ilk önce su geliyor, adet böyle :) Hesap; 8 Euro

Bavulları yüklenip gümrüğe giriyoruz, gidişte Duty Free açık. Kapının önünde fazlalıklarımızdan arınıp dalıyoruz içeriye. Ben pek bir şey bulamıyorum fiyatlarda öyle abartı iyi değil. Türkiye'de anneler günü indiriminde aldığımız parfüm bile daha uygun.

Yalnız şöyle bir şey var sigara, bizim taraftaki duty'den daha ucuz. İçtiğimden değil kıyas için belirtmek istedim.

Elif hediyelik şeyler alıyor. Bizim elimiz boş :) Zaten adada akrabalara; tabak, çanak, bardak, kendime ise anca bir kolye alabiliyorum. Hediyelik eşya dükkanındaki dilek ağacını da satsalar alırdım o başka. Nereden bulacağımı bilmiyorum, güzel dilek ağacı satan bir yer varsa bana da söyleyin olur mu?

Feribota en sonunda biniyoruz, sanki gidiş daha sakin gibi. Biraz sallanınca tuzlu bir şeyler alalım diyoruz, ufak bir çaya 4 TL, cipse 5 TL verince bulantı falan kalmıyor biz de :)

Tam uyku moduna geçmişken adalı arkadaşlarımızdan biri kalkıp şarkı söylemeye başlıyor, sonra bütün feribot ona eşlik etmeye başlıyor, enstrümanlar çıkıyor.

Yahu çok eğlenceli adam bunlar, ilk başta bi susun da uyuyalım diye düşünsek de sonradan biz bile alkışlamaya başlıyoruz.

Size ufak bir kısmını dinleteyim ;

Türkiye'ye ayak basınca inanılmaz bir yağmur karşılıyor bizi, silecek bile yetmiyor siz düşünün artık gerisini. Sevgili işyerine gitmek durumunda kalıyor, ertesi gün denetlemesi var.

Evim burnumda tütmüş, nasıl özlemişim nasılll. Elif'te bu akşam biz de kalacak, makinalardaki tüm resimleri, birleştiriyoruz, ne çok çekmişiz valla saatlerce yükle yükle bitmedi.

Bir daha Midilli'ye gidersem diye bir liste oluştu bile kafamda.

-Yazın gidip tertemiz sularında serinlemek, özellikle de Skala Eressou'nun upuzun kumsalından denizine girmek istiyorum. Tabi Mytilene yakınlarındaki koyları da es geçmem :)
-Kalderimi'de mutlaka sarma, kabak çiçeği kızartması ve balık yemeliyim
-Molivos benim en beğendiğim yer oldu, denizin kenarında konaklamak, süper manzaraya karşı waffle yemek hiç de fena değil.

-Molivos'ta Xamam'da eğlenceli grup eşliğinde içmek, eğlenmek ise şart.
-Molivos ve Mytilenede konaklarım. Merkezde kaldığımda tek tercihim,adadaki en güzel otel olan; Theofilos Paradise Hotel olacak.

-Hediye için merkezde bulunan dükkanı tercih edeceğim, kasmaya hiç gerek yok.
-Araba yine internetten  Lesvos Rent a Car'dan kiralanacak, çok memnun kalındı
-En önemlisi de ön yargılı olunmayacak, biz birbirine çok benzeyen, sıcakkanlı insanlarız. Yani en önemlisi de insanız, kocaman gülümseyen Midillileri ben çok sevdim.

4 günlük yolculuğu, 4 bölüme zor sığdırdım, çok yakında İtalya gezisi var ve 8 gün, artık onu nasıl yazarım bilemiyorum :)

Sıkılmadan okuduğunuz, takip edip güzel yorumlarda bulunduğunuz için çok teşekkür ederim.

İyi ki varsınız...

2. 2013 NASIL GEÇTİ / 2. Bölüm
  3. 2013 İZMİR DE YILBAŞI
  4. 2014 YILBAŞI PROGRAMLARI
  5. AKHİSAR DAN EMİRALEM E...
  6. AKÇAY GEZİSİ
  14. BODRUM BODRUM...
  15. BOZCAADA GEZİSİ
  16. Bodrum-Bitez-Turgutreis-Gümüşlük
  17. BÜYÜKADA ; BEN GELDİM...
  18. BİRGİ / ÖDEMİŞ
  19. CAVİT İN YERİ / GÜZELBAHÇE
  20. CUMARTESİ KEYFİ / AMRİTA SPA
  21. DALYAN VE İZTUZU PLAJI
  22. DENİZ UÇAĞINDAN MALDİVLER
  23. DEĞİRMEN (TİRE)
  24. DOĞU YA DOĞRU - 1
  25. DOĞU YA DOĞRU - 2
  26. DOĞU YA DOĞRU - 3
  27. Dağmaran Kahvaltı Evi
  28. Denize girmek için en güzel plajlar
  29. EFES ANTİK KENTİ (SELÇUK)
  30. EN GÜZEL PİKNİK ALANLARI - Yeni !!
  31. ESKİ DATÇA VE SELİMİYE
  32. ESKİ FOÇA - İZMİR
  33. ESKİ FOÇA ŞENLİĞİ
  34. ESKİŞEHİR BALMUMU MÜZESİ
  35. Egenin akciğeri; URLA
  36. Emirgan Korusu, Laleler ve Köşkler..
  37. Eskişehir Gezi Rehberi / 2.Bölüm
  48. GAZİANTEP TEN NELER ALDIM
  49. GEYİKLİ BOZCAADA ÇANAKKALE
  50. GÖBEKLİTEPE - BALIKLI GÖL
  51. Günübirlik Gezilecek Yerler / 1.Bölüm
  52. Günübirlik Gezilecek Yerler / 2.Bölüm
  53. Güzeller güzeli; Mordoğan-Karaburun
  61. KAHVALTI MEKANLARI - PART 4
  62. KAPUTAŞ PLAJI VE KAŞ
  63. KARAGÖL GEZİSİ
  64. KISA BİR YUNUS ŞOV...
  65. KIZ KULESİ HAKKINDA...
  66. Kozak ve Çam Fıstıkları
  67. MALDİVLER / MANTA BALIĞI
  68. MALDİVLER BALAYI / 1.Bölüm
  69. MALDİVLER BALAYI / 2.Bölüm
  70. MALDİVLER BALAYI / 3.BÖLÜM
  71. MALDİVLER DE YÜZMEK...
  72. MANTA BALIĞI (MALDİVLER)
  73. MASAJ / JAKUZİ (Maldivler)
  74. MERCANLARDA ŞNORKELLING
  75. Müthiş Bir Evlilik Yıldönümü !
  76. MİDİLLİ GEZİSİ - 1.BÖLÜM - Yeni !!
  77. MİDİLLİ GEZİSİ - 2.BÖLÜM - Yeni !!
  78. MİDİLLİ GEZİSİ - 3.BÖLÜM - Yeni !!
  79. MİNİATÜRK / İSTANBUL
  80. NAZAR KÖY 'E YOLCULUK
  81. OYUN VE OYUNCAK MÜZESİ
  82. PALAMUT BÜKÜ / DATÇA
  83. PRAG GEZİSİ (Metin Yılmaz)
  84. PRAG GEZİSİ II (KARLOVY VARY)
  85. Pamuklar içinde PAMUKKALE
  86. SAKLIKENT KANYONU
  87. SALVADOR DALİ SERGİSİ
  88. SEVGİLİM VE DEV BALIKLAR
  89. SIĞACIK/SEFERİHİSAR (cittaslow)
  90. Sevgilimin Doğum Günü / 2014
  91. Suların yuttuğu; HALFETİ
  92. Sutüven Şelalesi / Hasanboğuldu
  93. TANDIR ZEVKİ (GİZLİ BAHÇE)
  94. TESTİ GARDEN RESTORAN
  95. Teos Park-Sığacık/Seferihisar - Yeni !!
  96. Türkiye'nin ilk otomobili;Devrim
  97. TİRE - KAPLAN
  98. Urla'yı 7 geçe; ÖZBEK KÖYÜ
  99. WAFFLE - TURUNÇ
  100. YEMYEŞİL MALDİVLER...
  101. Yalıkavak-Türkbükü-Yel Değirmeni
  102. Yunanistan Vizesi Hakkında Herşey - Yeni !!
  103. YÖRÜK MÜZESİ / FETHİYE
  104. ZEUGMA (BELKIS) KÖYÜ
  105. ÇAMLIK LOKOMOTİF MÜZESİ
  106. ÇANDARLI / DİKİLİ-İZMİR
  107. ÇEŞME DE 2 BLOGGER...
  108. Çanakkale'nin meşhur; Peynir Helvası
  109. ÖZGÜRLÜK ANITI VE OSMANLI
  110. Özel Araç ile Yurtdışına Çıkış
  111. İSKENDERİN MABEDİ; Mavi Dükkan
  112. İZMİR E GELDİM DEMEK İÇİN...