Navigation Menu

İTALYA GEZİSİ / MİLANO

Venedik'in sokaklarında kaybolup, gondolda keyif yaparak, su şehrinin tadını sonuna kadar çıkarıyoruz, sonra da Milano'ya doğru yola
koyulma vakti geliyor.

Yolumuz uzun 300 km yaklaşık 4 saat sürecek. Burada kurallar sıkı uygulandığından hadi biraz basalım, aracı çok kullanalım, istediğimiz yere park edelim olayı olmuyor.

Şoför ve aracın belli saatleri var, üzerinde çalışması yasak, tur otobüsünün şehir merkezlerine girmesi yasak, oldu ki buralarda kameraya yakalanırsa anında yüzlerce Euro cezası var.

Rehberimiz anlatıyor, bir tur firması Türk şoför İsmail amcamızı maaşla İtalya'da çalıştırmaya başlamış. Daha ilk günleri tabii pek yer, yön, kural bilmiyor, elbet bulurum mantığıyla otobüse binen turistleri navigasyon dan faydalanarak, İspanyol merdivenlerinin önüne kadar getiriyor. Yani düşünün orası Roma'nın en merkezi yeri.

Tabi tüm turistler ve yerliler pür dikkat izlemeye başlıyor bu otobüsü. O zamana kadar olan bir durum değil herkes şokta :)

Bir anda polisler geliyor araç çekiliyor ve dünya kadar ceza kesiliyor ama İsmail Amcanın namı  almış yürüyor. Her gelen turist onun hikayelerini dinlemekte buralarda :) Çok yaşa sen emi, haklısın bu kadar kural bize biraz fazla :)

Neyse otobüsümüze binip keyifli bir yolculuk yapıyoruz. Otobanda öyle bizdeki gibi tabelalar yok. Orta refüjde belli rakamlar var. Bu gitmek istediğiniz yerleşim yerine ne kadar km kaldığını gösteriyor. İnsanlar arabada bulunan kitapçıktan hepsini bulabiliyorlar. Tabi Avrupada mükemmel şekilde işleyen navigasyonu da unutmamak lazım.

Milano'ya girmeden sağda; Dolomiti Alplerini göreceksiniz. Burası alplerin uzantısı ve sıcaklarda herkes telesiyejle buraya çıkarak serinliyor. Bisikletlerle gezebilir, harika manzarada enfes yemekler yiyebilirsiniz. Biz uğramadık aklımda kaldı.

Modanın merkezi Milano'ya giriyoruz. Tabii bizim İsmail amcamız olmadığından bayağı uzakta park ediyoruz. Biraz tabana kuvvet.

Milano İtalya'nin ve Avrupa'nın en gelişmiş ve en zengin şehirlerinden biri. Otomotiv ve moda sektörü şehrin en önemli gelir kaynağı. Hatta Milano-Cenova-Toronto üçgeni İtalya'nın cüzdanı olarak adlandırılıyor. Çok büyük şirket merkezleri de hep burada, mesela; Gillette, Coca Cola, Unilever, Iveco, Fiat...vb gibi.

Yürümeye başlayınca önümüze devasa Sforzesco Şatosu çıkıyor. İçinde Michelangelo'nun yarım kalan son yapıtı "Rondanini Pietàsı" da dahil olmak üzere Antik Çağ Sanatları Müzesi, Müzik Aletleri Müzesi ve Resim Galerisi gibi bölümlerde sergilenen çeşitli sanat koleksiyonlarını barındırmakta.

Burası 15.yy dan kalma ve buraların çok meşhur ailelerinden Visconti'lere ait. Bu aile ile ilgili çok ilginç bilgiler de vereceğim ilerleyen zamanlarda. Gücün o zamanlarda her şey olduğunu daha iyi anlamak için.

Sempione parkının içinde kalıyor. Kalenin avlusunda eski Roma dönemine ait kalıntılar bulunuyor. Avluya girmek için ücret istemiyorlar ama içerisindeki bazı sergiler için ücret ödemek durumundasınız.

Bol fotoğraf çekildikten sonra Milano'nun en meşhur yeri olan, Piazza Del Duomo'da bulunan; Duomo'ya doğru yürüyoruz.

Duomo İtalyancada Katedral demek. Buraya gelirseniz bol bol duyacaksınız nasılsa. Katedral ise o şehirdeki kiliselerin en büyüğü ve Katedra (oradaki en büyük din adamı) 'nın bulunduğu yer anlamında.

Duomo di Milano; 500 yılda yapılabilmiş, o yüzden "aaa ne kadar ince işçilik" derken bu süreyi düşünün derim. Burası hacim olarak Avrupa'nın 4., İtalya'nın ise en büyük Katedrali.

Giriş ücretsiz fakat dizler ve omuzlar açıksa içeri almıyorlar, sıkı bir kontrol var. Bu sıcakta pantolon giyecek değildik ya sevgilimin ceketini ben, benimkini de turdan şirin bir kızın bacaklarına sardık, daldık içeri. Tabi bir türlü memnun olmuyorlar önünü de ilikle, yok açılıyor vik vik vik :)

Bu sene Expo, İzmir de değilde Milano'da kaldığından üzülerek sıralanmış bayraklara, hazırlıklara bakıyoruz. En güzel tarafı ise merkezi sokaklarda ücretsiz Wifi :) Yaşasın internet :)

Duomonun hemen karşısında dünyanın en eski alışveriş merkezlerinden biri bulunuyor, sadece üzeri kapalı, havadar bir yer burası, mutlaka gezin ve ortasında yerde bulunan boğanın başına gelin. Herkes dönüp duracak sakın şaşırmayın.

Efendim önce dilek diliyoruz, sonra da topuğumuzu boğanın yumurtasının!!! üzerine koyuyoruz ve bu şekilde 3 tur dönüyoruz. Olay budur. Hayvanın en çok aşınan yeri de burası elbette, biz insanlarda da ne fanteziler var valla :)

Yerler çok çekici, bakın bir de bu resim var. Kurdun emzirdiği ve Roma'yı kuran; Romus-Romulus Efsanesi, buralarda çok meşhur. Bayraklarda, duvarlarda, her yerde göreceksiniz.

İtalyan mitolojisine göre Romus ve Romulus ikiz kardeştirler, bir ırmağa bırakılırlar ve dişi bir kurt onları sudan çıkararak bir mağarada emzirir. Daha sonra çiftçi bir aile tarafından bulunarak evlat edinilirler. Roma şehrini kurmak için de kurt tarafından emzirildikleri yeri seçerler. Bu yerin etrafını çevirirken tartışmaya başlar ve kavga ederler bunun üzerine Romulus kardeşi Romus’u öldürür. Böylece kurduğu kent devletinin ilk hakanı kendisi olur.

Size de Türk efsanesi gibi tanıdık gelmedi mi?

Yoldan bisiklet gibi pedallarla yürüyen bira arabası geçiyor. İçindeki abiler şarkılar söyleyerek, hem spor yapıyor hem de demleniyor.

Karnımız zil çalıyor, hadi arkadaş İtalyadayız daha adam gibi bir pizza yemedik derken rehber tavsiyesi ile; Di Gennaro Restorandayız. Size domuz etsiz pizzalarla ilgili biraz bilgi vermek istiyorum zorluk çekmeyin diye;

Pizza Margherita; Bizdeki boş pizza, sadece peynir, fesleğen ve domates sosu var. Buralarda domuz eti yemek istemeyenler için ideal. Açlıktan ölmezsiniz en azından.

Zamanında İtalya kralı Umberto eşi ile birlikte Napoli'ye gitmiş, ona jest olsun diye İtalyan renklerinden oluşan peynir, domates ve fesleğenli bu pizza ikram edilmiş. Kraliçe o kadar çok beğenmiş ki, pizzaya onun adı verilmiş ve Margherita olarak isim yapmış.

Quattro formaggi; 4 peynirli pizza.

Pizza di fungi Porcini; leziz bir mantarlı pizza. Bazen şu şekilde karşınıza çıkabilir.

Pizza Napolitana; Tuzlu balık ezmeli pizza
Frutti di mare; Deniz mahsullü pizza. Midyeler kabuklu geliyor haberiniz olsun.

İtalyada öğrenmeniz gereken en önemli cümle ise; No Maiale ; Domuz eti istemiyorum.

Ben 4 peynirli, sevgili ise; deniz mahsullü istiyor. Burada servisi hemen beklemeyin. En az yarım saat sürüyor masaya gelmesi. Odun ateşinde sevgileriyle pişiriyorlar siz de söylenip edepsizlik etmeyin :)

Deniz mahsullü asla yemem, resmen midye kokusu var ve kabukları da :) Benimki de iyi işte ne diyeyim :) Hesap; 28,50 Euro (85 TL ye yakın)

Akşam Milano sokaklarında turluyoruz, sokak sanatçıları müthiş, oturup tüm gece dinleyebilirsiniz o kadar iyiler. Güzel bir dondurmacı buluyoruz, özellikle Limonçello'lu olan  bir harika dostum.

3 Top dondurma: 3,5 Euro , enfes

Alışveriş yapalım diye mağazaları turluyoruz, bu neeeeee basit bir ayakkabı için 590 Euro (yaklaşık 1,750 TL)....

Zara'da fiyatlar ise Türkiye ile aynı rakama geliyor...

Saat bayağı geç oldu, metro ile otelin yolunu tutuyoruz, biletleri istasyonlardan alabileceğiniz gibi tütün satan Tobacco shop'lardan da edinebilirsiniz. Bilet fiyatı; 1,5 Euro

Otelimiz gayet rahat, fakat biraz ufak, yine de biz gayet memnunuz. Duş alıp anında uyuyoruz. Ne gündü ama :)

Sabah 8 de grup kahvaltımız başlıyor. Ayaklarınızın tabanları şişse de 07:30 da kalkılıp o kahvaltıya inilecek arkadaş, şikayet yok gezmeye geldik :) İşte bildiğiniz kuruvasan, meyve, kekli İtalyan kahvaltısı ile karnımız doyuyor.

Otobüsümüze giderken sevgilimin arabasını kapının önünde görüyoruz :) yanımdaki kıza diyorum ki göreceksin turdaki tüm erkekler gidip yanında resim çekilecek diye, yahu bir kere de beni haksız duruma düşürün :) Çok seviyorlar arabaları çoookkk...

Arkamızda oturan zamane kızları yoldaki erkeklere ağzının suyu akarak bakıyor "off şu tam Justin Timberlake, yaaaa şuna bak harika"  :)

Burada insanlar trafikten çok çekiyor olacak ki, takım elbiseli erkek ve mini etekli tüm kadınların altında ya motosiklet ya da bisiklet var.

Araba olanlar da ise genelde Smart ya da buraların en sevilen markası Fiat 500 / Fiat cinquecento (Fiat çinko çenko; söylemesi çok zevkli değil mi)

Aşkım o senin bedenin değil, bacaklar dışarıda mı yolculuk yapacaksın :)

Duomo'nun içini bugün gezeceğiz. Ceketler bacaklara bağlanıyor, fotoğraf çekmek istiyoruz, bu durumda 2 Euro verip kolumuza bileklik takıyoruz, yoksa yasak.

Çok büyük bir şaşaa. Din deyince aklıma hep alçakgönüllülük, kanaat..vs gelirken buradaki ihtişamı garipsiyorum. Her yer altın, işleme yani para. Acaba ülkemizde bir camiye bu kadar para harcasalar tepkimiz ne olurdu.

İçinde ölen kardinaller sergileniyor, yüzlerine maske geçirilmiş mumyalanmış cesetler bence, çünkü eller ve maskenin altındaki kafa mide bulandırıcı, eminim ki yapay değil.

Gördüğünüz heykel, sağ altta oturan amcaya çok benzemiyor mu sizce de ???

Size birkaç Duomo fotoğrafı;

Dilerseniz Duomo'nun tepesindeki terasa çıkabilir ve heykellerin arasından muhteşem manzarayı izleyebilirsiniz. Asansörle çıkış; 12 Euro, ya da yerse merdivenle çıkış; 7 Euro

Wc ihtiyacınız mı var, ülkemizdeki gibi cafenin birine girip işinizi göremiyorsunuz. Adam sırtınızdan tuttuğu gibi dışarı atabilir.

En ucuz yolu, barın (ayakta yenilip içilen yer) birine girip kahve içiyorsunuz, 1,5 Euro veriyorsunuz veeeee wc kullanmak artık serbest :) Fakat masaya oturursanız fiyat 3 e 4 e katlar sakın unutmayın.

El kurutma makinasının kullanışlı olanı makbuldür.

Burger King bulursanız ise wc 50 Cent'miş, turdakiler söyledi, bu da faydalı olabilir

Bir mağazanın önünde metrelerce kuyruk görüyoruz, merak tavan yapıyor bir anda. Yaklaşınca içeri giren herkesin öncelikle One Direction yazan bir kabinin önünde resim çekildiğini farkediyoruz.

Sevgiliye diyorum ki, "aşkım şu kızlara sorsana nedir bunun olayı" yok efendim ille erkek arıyor gözleri, uyanık! benim yanımda kızlara bakmam havası mı yaratmaya çalışıyorsun, yemezler güzelim :)

Nedir bu derken 5 kişiden oluşan Britanyalı müzik grubuna ait olduğunu öğreniyoruz. Fakat o kabinde mi soyundular, hiç bir fikrimiz yok. Kızlar çıldırmış gibi JDC isimli mağazada alışveriş yapmakla meşgul.

Hediyelik eşya satan bir mağazadan Milano hatırası çantamı da 20 Euro'ya aldım mı tamamdır. Aynı tip bir çantayı sonradan San Gimignano'da 15 Euro ya gördüm haberiniz olsun.

Burada İtalya'nın genelinde gördüğümüzden farklı bir tarz var. Erkeklerin geneli fit, bakımlı, bayanlar zaten marka. Erkeklerde garip bir özgüven hakim, takım elbiselerin paçaları çorabı gösterecek gibi kısa olanı da var, zıt ve garip renklerle kombin yapanı da. Güneye indikçe bu erkek modeli kendini, göbekli ve bakımsız olanlara bırakacak, burada tadını çıkarmak lazım :)

Sevgili bu kısmı okumaz diye düşünüyorum, okursa da bunları ben yazmış olamam diye kıvırsam olur mu acaba, ya da çok uykusuzdum, kendimde bile değildim :)

Merkezi bir yerde otel isterseniz size tavsiyem; Hotel Galileo, fiyatı da eminim epey iyidir :)

Tasarım mağazaların hepsi Milano'da o yüzden gezerken kesinlikle sıkılmıyorsunuz. Tek tek girip çıkıyoruz, fiyatlar dudak uçuklatsa da gayet zevkli.

Disney'in mağazası çocuğu olmayanlar için çok üzücü, çünkü ben hepsini almak istiyorummmmm

Sokak müzisyenleri olayı iyice abartmış, piyano resitali veriliyor resmen. Enfessss...

Bakımlı, tekrar gelinesi, müthiş bir şehir burası. Önümüzdeki yazıda Cenova ve Floransa'yı gezeceğiz, hepinizi beklerim...

Keyifli günler dilerim...

İlginizi çekebilecek diğer yazılar;
  1. AKHİSAR DAN EMİRALEM E...
  2. AKÇAY GEZİSİ
  10. BODRUM BODRUM...
  11. BOZCAADA GEZİSİ
  12. Bodrum-Bitez-Turgutreis-Gümüşlük
  13. BÜYÜKADA ; BEN GELDİM...
  14. BİRGİ / ÖDEMİŞ
  15. CAVİT İN YERİ / GÜZELBAHÇE
  16. CUMARTESİ KEYFİ / AMRİTA SPA
  17. DALYAN VE İZTUZU PLAJI
  18. DENİZ UÇAĞINDAN MALDİVLER
  19. DEĞİRMEN (TİRE)
  20. DOĞU YA DOĞRU - 1
  21. DOĞU YA DOĞRU - 2
  22. DOĞU YA DOĞRU - 3
  23. Dağmaran Kahvaltı Evi
  24. Denize girmek için en güzel plajlar
  25. EFES ANTİK KENTİ (SELÇUK)
  26. EN GÜZEL PİKNİK ALANLARI - Yeni !!
  27. ESKİ DATÇA VE SELİMİYE
  28. ESKİ FOÇA - İZMİR
  29. ESKİ FOÇA ŞENLİĞİ
  30. ESKİŞEHİR BALMUMU MÜZESİ
  31. Egenin akciğeri; URLA
  32. Emirgan Korusu, Laleler ve Köşkler..
  33. Eskişehir Gezi Rehberi / 2.Bölüm
  44. GAZİANTEP TEN NELER ALDIM
  45. GEYİKLİ BOZCAADA ÇANAKKALE
  46. GÖBEKLİTEPE - BALIKLI GÖL
  47. Günübirlik Gezilecek Yerler / 1.Bölüm
  48. Günübirlik Gezilecek Yerler / 2.Bölüm
  49. Güzeller güzeli; Mordoğan-Karaburun
  57. KAHVALTI MEKANLARI - PART 4
  58. KAPUTAŞ PLAJI VE KAŞ
  59. KARAGÖL GEZİSİ
  60. KISA BİR YUNUS ŞOV...
  61. KIZ KULESİ HAKKINDA...
  62. Kozak ve Çam Fıstıkları
  63. MALDİVLER / MANTA BALIĞI
  64. MALDİVLER BALAYI / 1.Bölüm
  65. MALDİVLER BALAYI / 2.Bölüm
  66. MALDİVLER BALAYI / 3.BÖLÜM
  67. MALDİVLER DE YÜZMEK...
  68. MANTA BALIĞI (MALDİVLER)
  69. MASAJ / JAKUZİ (Maldivler)
  70. MERCANLARDA ŞNORKELLING
  71. Müthiş Bir Evlilik Yıldönümü !
  72. MİDİLLİ GEZİSİ - 1.BÖLÜM
  73. MİDİLLİ GEZİSİ - 2.BÖLÜM - Yeni !!
  74. MİDİLLİ GEZİSİ - 3.BÖLÜM - Yeni !!
  75. MİDİLLİ GEZİSİ - 4.BÖLÜM - Yeni !!
  76. MİNİATÜRK / İSTANBUL
  77. NAZAR KÖY 'E YOLCULUK
  78. OYUN VE OYUNCAK MÜZESİ
  79. PALAMUT BÜKÜ / DATÇA
  80. PRAG GEZİSİ (Metin Yılmaz)
  81. PRAG GEZİSİ II (KARLOVY VARY)
  82. Pamuklar içinde PAMUKKALE
  83. SAKLIKENT KANYONU
  84. SALVADOR DALİ SERGİSİ
  85. SEVGİLİM VE DEV BALIKLAR
  86. SIĞACIK/SEFERİHİSAR (cittaslow)
  87. Sevgilimin Doğum Günü / 2014
  88. Suların yuttuğu; HALFETİ
  89. Sutüven Şelalesi / Hasanboğuldu
  90. TANDIR ZEVKİ (GİZLİ BAHÇE)
  91. TESTİ GARDEN RESTORAN
  92. Teos Park-Sığacık/Seferihisar - Yeni !!
  93. Türkiye'nin ilk otomobili;Devrim
  101. ZEUGMA (BELKIS) KÖYÜ
  102. ÇAMLIK LOKOMOTİF MÜZESİ
  103. ÇANDARLI / DİKİLİ-İZMİR
  104. ÇEŞME DE 2 BLOGGER...
  105. Çanakkale'nin meşhur; Peynir Helvası
  106. ÖZGÜRLÜK ANITI VE OSMANLI
  107. Özel Araç ile Yurtdışına Çıkış
  108. İSKENDERİN MABEDİ; Mavi Dükkan
  109. İTALYA GEZİSİ / VENEDİK - Yeni !!
  110. İZMİR E GELDİM DEMEK İÇİN...