Navigation Menu

EJDERHA MAĞARALARI (Drach Caves) / MALLORCA

Mallorca, gelen turistler tarafından sadece deniz, kum, güneş tatili olarak görülse de aslında bundan biraz daha fazlası.

Turkuaz sularının, bembeyaz yumuşacık kumsallarının bu kadar meşhur olması elbette ki tesadüf değil ama adayı sadece deniz tatili olarak görüp, keşfetmeden dönmek ona büyük haksızlık olur.

"Mayorka'ya gitmeden hangi hazırlıklar yapılmalı, otel tavsiyeleri, vize nasıl alınır, araba kiralama gibi merak ettiğiniz tüm konuları Mallorca İçin Hazırlıklar yazımda bulabilirsiniz"

Ejderha Mağaraları ismi (Cuevas Del Drach veya Drach Caves), adanın doğusundaki Porto Cristo yakınlarına geldiğinizde ilanları ile hemen her yerde karşınıza çıkıyor. Şirin bir yer olan Porto Cristo bu yüzden bu bölgede en fazla turist çeken yer.

1880 yılında keşfedilmiş, orta çağdan kalma bu mağaralar, 1922 yılında ziyarete açılır hale getirilmiş. 1.2 Km'lik bir yürüyüş alanı bulunuyor ve tüm gezi, çıkıştaki klasik müzik konseri ile birlikte 1 saat süreyi kapsayacak şekilde ayarlanıyor.

Nem fazla olduğundan (%80) ilk girişte zorlansak da bir süre sonra alışıyoruz. Sıcaklık 21 derece dolaylarında.

Ejderha Mağaralarına Nasıl Gidilir?

Biz kendi aracımız ile Porto Cristo'ya kadar geldik ve mağaraların bulunduğu devasa açık hava otoparkına aracımızı bıraktık, fakat gelince gördük ki Porto Cristo'ya yürüme mesafesinde bulunuyormuş. Yani sapa bir yerde olmadığından ille de araca gerek yok. Otobüs ile ulaşım da gayet rahat olacaktır.

Palma Placa d'Espanya'da bulunan ana terminalden 412 numaralı otobüs sizi buraya rahatça ulaştıracaktır.

Ejderha Mağaraları için Bilet

Mağaranın kapısına geldiğinizde 5 saat sonraya bilet bulup şok geçirmek yada rezervasyonlar doldu cevabını alıp geri dönmek istemiyorsanız önceden internetten bilet satın almanız çok önemli.

Fiyatlar (2016),
13 yaşından büyük olanlar yetişkin sayılıyor ve 15 Euro
Çocuklar 2 yaşına kadar ücretsiz, bilete ihtiyaç yok
3-12 yaş arası ise; 8 Euro

Bilet satın almak için adres;

Bu sayfada hangi gün ve saatte mağarayı gezmek istediğinizi girip biletinizi alabiliyorsunuz. Bizim gibi bastırma şansınız yoksa biletin barkodunu kaybetmeyin, biz ekran görüntüsü resmini çekmiştik ama aynı zamanda bize gönderdikleri mailde de varmış.

İnternet bağlantısı sıkıntısını düşünerek, siz ne olur ne olmaz resmini çekin derim ben yine de.

Drach Caves (Ejderha Mağaraları) Gezisi

Porto Cristo'ya gelip ücretsiz otoparka aracımızı bırakıyoruz, biraz şekerli! bir adam yanımıza gelip para istiyor, tanımadığımız bir memlekette elbette ki aracı çizmesin diye istediği ücreti paşa paşa veriyoruz.

Ardından biraz ilerideki polis karakoluna gidip şikayet edince, adamın oranın delisi olduğunu, para vermememiz gerektiğini öğreniyoruz, birilerini göndereceğini söylüyor memur ama biz birkaç saat sonra gittiğimizde yine orada görüyoruz kendisini.

Sizin de aklınızda olsun vermemek gerekiyormuş, tabii aklınız arabanızda kalmayacaksa.

Porto Cristo

Porto Cristo'nun keyifli sokaklarında dolanıyoruz, sevimli dükkanlar, hediyelik eşya satan mağazaların hepsi resim çek beni diye yalvarıyor sanki.

Burada tekne gezileri pek bir meşhur.

Sahile ilerleyip muhteşem plajını görünce bolca keyfini çıkarıyoruz ta ki hava kapatıp Ağustos ayında yağmur yağmaya başlayana kadar. Apar topar Cuevas Drach mağarasının yolunu tutuyoruz bu sayede.

Bilet ofisinin önünde uzunca bir kuyruk var, bizim gibi internetten satın aldıysanız bu kısmı geçebilirsiniz. İçeriye girdiğinizde restoran, hediyelik eşya dükkanı, wc ilk gözümüze çarpan yerler. Ayrıca piknik yapmak için güzel bir alan da mevcut.

Uzunca bir yolu yürüyüp giriş kısmına geliyoruz. Kalabalık evet ama giriş saatine kadar daha akın akın insan geliyor ve bu gördüğünüz kuyruk oluşuyor. Burada herkes biletli.

Kuyruğun ucunda görevli var, önündeki makinada biletlerimizi okutup içeri alıyor bizi saatimiz geldiğinde. Ne geç ne erken, tam saatinde.

İlk girişte sanki korku tüneline giriyormuş gibi heyecanlanıyorum, duvardaki taşlar kurukafaya benzemiyor mu sizce de ?

Mallorca, Mayorka, Majorca, Del Drach, Drach Caves, Ejderha Mağaraları, İspanya, Gezi, Aktivite, Ne yapmalı, Nereleri gezmeli, Plaj, Beach, Mağara, Uçak, SeyahatBaştan söylemekte fayda var, içeride bebek arabası ile gezmek çok zor, çocuğunuz ufaksa bizim gibi kanguruda taşımak kolaylık sağlayacaktır. Arman mesela gezi boyunca neredeyse hep uyudu kanguruda.

Fotoğraf çekilmez diye uyarı levhaları var ama içeride çekmeyeni görmedim. En sonda dinleyeceğimiz konser öncesi makina yasaktır uyarısı geliyor ama yine de çoğu insanın elinde makinaları vardı, benim gibi :)

Başta mağara işte ne olabilir ki diye düşünsem de kabul etmek gerekir ki fena halde yanılmışım, içerisi muazzam. Sarkıtlar dikitler dantel gibi işlenmiş, ışıklandırma ile büyüleyici gözüküyor. Masal aleminde geziyor gibiyim, ve her adım başı durup bu güzellikleri fotoğraflamaya uğraşıyorum.

Dar bir yol, ardı arkası kesilmeyen ziyaretçiler ve dakikada bir durup yolu kapatarak resim çekmeye çalışan ben ve diğer meraklılar. Elbette biraz karışıyoruz, kiminin kafasının üstünden kiminin kolunun arasından resim çektiğim oldu. Size tavsiyem eğer ki detaylı resim çekmek istiyorsanız en son girin mağaraya.

Mağaranın birçok yerinde inanılmaz berrak ve muhteşem renkte su birikintileri var, zaten en sonda göreceğimiz dünyanın en geniş yeraltı göllerinden olan Martel bizi bekliyor.

Bazı kısımlardan geçerken insanın tüyleri ürperiyor başınıza saplanacak hissi ile devamlı yukarıya bakıyorsunuz, o kadar sık ve sivriler ki, acaba hiç böyle bir olay oldu mu diye düşünmeden edemiyorsunuz. O arada sevgiliye bakıyorum, Armanın başını elleriyle saklıyor, babalık bu işte her koşulda öncelik çocuğunuz :)

Burası da güzelmiş, suyun rengi harikaymış derken 50 dakika kadar yürüyoruz, geniş bir alana gelince muhteşem Martel karşımıza çıkıyor, devasa bir yeraltı gölü ve içinde bulunduğumuz yer ise kocaman bir mağara salonu.

Görevliler çocuklu aileleri ayrı bir bölüme diğer misafirleri başka bir bölüme oturtuyor, fakat o kadar çok insan var ki bekle bekle bitmiyor bu kısım.Tam bitti derken bir grup daha geliyor.

Tahta sıralarda dipdibe oturuyoruz Biz en ön sıradayız ama başka yere otursanız da endişe etmeyin katlı sistem var gösteriyi görmeme gibi bir sorun yok.

Işıklar sönüyor, diğer taraftan daha serin burası, kapkaranlık, görevlilerin ellerinde fenerler var ve hala oturan insanlar bitmiş değil. Sıkıntı basıyor beni bir anda, yeter hadi diye bağırasım var. Bir mağaranın en dibinde olduğunu bilmek sanırım psikolojisini etkiliyor insanın.

Sonra derin bir sessizlik oluyor, ilginçtir o kadar çocuk olmasına rağmen çıt çıkmıyor yaklaşık 1 dakika boyunca, ki bence bu müthiş bir süre.

Sonra derinden bir müzik sesi duyuyoruz, karanlığın içinde ışıklar beliriyor. O ışıklar yavaş yavaş bize doğru gelince müziğin sesi daha da artıyor.

"Mayorka'da neler yaptık, hangi koyları keşfettik, Cap de Formentor'a nasıl gidilir hepsini ayrıntısıyla Mallorca'yı Keşfediyoruz yazımda bulabilirsiniz"

Bir kayıkta ufak bir grup harika bir klasik müzik konseri verirken diğer 2 kayık sadece ışıklandırılmış. Rüya gibi, insanın içine işliyor o an müziğin sesi.

Çok karanlık olmasına rağmen gösterinin bir kısmını videoya çektim, tabii o atmosferi yaşamaya benzemez ama en azından fikir olsun.

Gölün karşısından gelip, sol tarafa yanaşıyorlar ve orada bir süre durup konsere devam ediyorlar, bu bakımdan mağaranın en ilerisindeki koltuklarda oturmak keyifli olacaktır. Biz girişte olduğumuzdan biraz uzak kaldı.

Yaklaşık 3 dakikalık gösteri bitip ışıklar açılıyor, isteyen misafirler gölde tekne ile tur atabiliyor, önceden olsa ilk sırada yerimi alırdım fakat Arman olunca bu isteği bastırmak durumunda kalıyorum.

Mağaranın çıkışına doğru yürüyoruz burası biraz daha yokuş. Başımı çevirdiğim her yerde görevliler var, tehlikeli olabilecek noktalarda siz yaklaşınca hemen elindeki feneri yakıyorlar.

Işığı görünce oh desem de kalbim o sessizliğin içinde kalıyor. Ne kadar güzel bir deneyim oldu bizim için diye düşünmeden edemiyorum. Hemen çıkış kapısında hediyelik eşya dükkanı var ama ben alacak pek de bir şey bulamıyorum.

Nemin yüksek olmasından mı bilemiyorum ama yorgun hissediyoruz kendimizi.

Çıktıktan sonra Porto Cristo yakınlarındaki Safari park yada akvaryuma gidebilir yada bizim gibi Cala Millor'a gidip denizin keyfini çıkarabilirsiniz. Tekne turu ile muhteşem koyları gezmek de iyi bir tercih elbette.

Biz 1,5 yaşındaki Arman ile beraber gittik yani çocukla girilebilir mi diye soranlar için belirtmek istedim. Arman daha yaş olarak pek bir şey anlamadığı ve bolca uyuduğu için bir kıstas olmasa da daha büyük çocukların çok eğlendiğini, ilgilerini çektiğini gördüm mağaranın içinde.

Bence Mallorca'ya gelip de Ejderha Mağaralarını görmeden dönmeyin, hem sıcak bir günde böyle bir serinlik sizi de mutlu edebilir.

Seyahatle Kalın,

Sevgiler,

1. EJDERHA MAĞARALARI (Drach Caves) / MALLORCA
  2. MALLORCA GEZİ NOTLARI - 1.BÖLÜM
  3. MALLORCA GEZİ NOTLARI - 2.BÖLÜM
  4. MALLORCA GEZİ NOTLARI - 3.BÖLÜM
  5. MALLORCA İÇİN HAZIRLIKLAR...
  6. MALLORCA'NIN KEYİFLİ KÖŞELERİ

3. ESKİŞEHİR BALMUMU MÜZESİ
  4. Ege'de Çok Bilinmeyen 30 Gezilecek Yer
  5. Eskişehir Gezi Rehberi / 2.Bölüm
  6. FETHİYE GEZİ REHBERİ - Yeni !!
  7. Fethiye'de adrenalin dolu bir tatil için 5 öneri
  13. GAZİANTEP TEN NELER ALDIM
  14. GEZİMANYA SÖYLEŞİM...
  15. GÖBEKLİTEPE - BALIKLI GÖL
  16. Günübirlik Gezilecek Yerler / 2.Bölüm
  17. Güzeller güzeli; Mordoğan-Karaburun
  18. KAHVALTI MEKANLARI - PART 4
  19. KARAGÖL GEZİSİ
  20. KAYRA BEACH / DİKİLİ
  21. KIBRIS (Cyprus) ADASI GEZİLECEK YERLER - Yeni !!
  22. Kirazlı Köyü / Hafta Sonu Kaçamağı
  23. Kozak ve Çam Fıstıkları
  24. MALLORCA İÇİN HAZIRLIKLAR... - Yeni !!
  25. MALLORCA'YI KEŞFEDİYORUZ - 1.BÖLÜM - Yeni !!
  26. Midilli (Lesbos) Adası Gezi Rehberi
  33. MİDİLLİ'DE YAZ - 3.Bölüm
  34. MİDİLLİ'DE YAZ - 4.Bölüm
  35. OCTOBERFEST !!!
  36. OHAL Nedir? Bizleri Nasıl Etkileyecek?
  37. Palamutbükü-Datça / 2014
  38. ROMA'yı Keşfetmeye Hazır Mısın?
  39. SAKIZ (Chios) ADASI PLAJLARI - Yeni !!